5.05.
Тема: Тематична
контрольна робота «Складні речення з
різними видами зв’язку». Тестування
Початковий та
середній рівні. (6 балів) 1. Складним
з різними видами зв’язку є речення:
а) Вітер підганяв їх на снігових белебнях, але як тільки
вони скочувались в яр, Сіроманцеві доводилось похекати і попріти.
б) Я довго лежу і слухаю, як дзвонить у такт дзвонів
степу моє серце.
в) Михайло якраз натрапив на ту розмову чи суперечку,
встряв у неї й почав доводити інспекторові, що він не має права лаяти учнів, і
сказав щось образливе для самого інспектора.
г) Проте маленька пташина, ця пухнаста кулька життя, що
майже цілком уміщалася в моїй жмені, виявилась завзятою і не хотіла без бою віддаватись.
2. Визначте складне
речення зі сполучниковим і безсполучниковим зв’язком:а) Я так захопився літніми принадами, що перестав співати
й забув навіть, що стою в церкві.
б) Мати, що якраз готувала сніданок, мимоволі задивилась
на ранкове світило: нічого кращого в світі немає за схід сонця!в) Пам'ять наша –
глибокий чарівник колодязь, на дні якого затонуло синє небо.
г) Я дивився у велике широке вікно, крізь яке було видно
не тільки західну частину міста, але й дальні, осяяні ясним весняними сонцем
гаї та діброви понад річкою Ворсклою, і укладав собі літні плани.
3. Складним із безсполучниковим, сурядним і
підрядним зв’язком є речення:
а) А малі хлопці йшли з рукавицею, в якій повно зерна:
пшениці, жита, ячменю, вівса, гороху.
б) За коліями, супроти депо, біля колодязя під дашком
стояла черга з цеберками і коромислами, і той, хто тяг воду, довго крутив
корбу: колодязь був глибокий.
в) Вишку стало розхитувати, і була загроза, що впаде і
хату Чабанисі розвалить.
г) Блищали од сонця стерні і ковила понад шляхом,
сріблилася важка, обвішана разочками роси павутина.
4. Чотири частини має складне речення:
а) Букет півоній, які мати несла в руці, поширював
п’янкий запах – власне, в руках її наче вигойдувався букет тонких пахощів.
б) В темряві подеколи траплялись ягоди, вони проходили
мимо дивною сповільненою ходою, і їм здавалося, що вони ступали по дні великої
прозорої річки.
в) І хоч зараз гудки вже відмінено, проте Вірунці й досі
вони часом озиваються в душі, адже під спів цих гудків привело її кохання на
Зачіплянку.
г) А в цей час наді мною твориться диво: хтось невидимий
смичком провів по синьому піднебессі, по білих хмарах, і вони забриніли, як
скрипки.
5. Правильно розставлено розділові знаки в
реченні:
а) Над ними зумлили комарі, біля нас спросоння
коли-не-коли схлипувала річечка, а над усім світом протікала зоряна імла.
б) Гусак випірнув і сперся забитим крилом на воду, крило
заболіло, запекло наче сперся він ним не на воду, а на вогонь.
в) Обережні й лякливі, сарни належали лісовій гущавині,
належали таємниці і я звідав таке відчуття, наче ця заказана таємниця постала
переді мною наяву, тепер я можу приглянутись до неї пильніше.
г) Загадка – це чарівний світ поетичної таємниці і в
цьому світі мороз поєднаний з весною, що виступає прекрасною руйначкою всіх
його мистецьких та господарських звершень.
6. Визначте
складне речення, побудоване за схемою: [
], й [ ], ( ).
а) Вишнево-яблуневі
садки, ще сьогодні зранку такі змерзлі, подобрішали, потеплішали, й село
звеселіло, людські обличчя погіднішими стали.
б) Я
слухав рідну пісню, рідну мову, й вона лилась струмком, у якому переплелися
запахи калини, чебрецю, лепехи.в) Огонь
пішов по жилах хлопця, й він ясно одчув в собі, ніби од сну пробудившись, одчув
творця, художника.г) Зелене
безгоміння в полі, на обрії завмерла не хмара, а кінь із вершником, що тримає
перед собою голубого списа.
Достатній і високий рівні (4бали).
7. Розставте розділові знаки в реченні.Після того
як промчить прошурхоче велосипедистами нічна зміна в бік заводів і зморена денними клопотами Зачіплянка
нарешті поринає в сон і висне над нею з просторів неба місяць зеленорогий собор
стоїть над селищами в задумі один серед тиші серед світлої акацієвої ночі що
більше навіть на ніч не схожа а на якусь сказати б анти ніч.
8. Накресліть схему речення.
Вишнево-яблуневі садки, ще сьогодні зранку такі змерзлі,
подобрішали, потеплішали, й село звеселіло, людські обличчя погіднішими стали. 9. Складіть речення
за даними схемами.
1) [ ], [ ], проте [ ], ( ), ( ).
2) [ ], і [ ], ( ), ( ), [ ].
10. Виконайте
повний синтаксичний розбір речення.Землю вкриває асфальт і бетон, небо затягується димами і
ревом моторів, і кудись шалено, в метушливій тривозі летить життя, засмоктує і
не залишає для душі тієї чистої години, коли можна замислитись над собою і
подумати про головне.
Термін виконання: до 12.05
Зворотній зв'язок: cherednichenkokaterina24@gmail.com
Комментариев нет:
Отправить комментарий